Uzman Dil ve Konuşma Terapisti İlayda Gündüz
İlayda Gündüz, Üsküdar Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi bölümünden 2019 yılında mezun olmuş, 2022 yılında ise yüksek lisans eğitimini tamamlayarak uzmanlık ünvanını almış deneyimli bir uzman Dil ve Konuşma Terapistidir. 2023 yılında doktora eğitimine başlamış olup, alanında kendini sürekli olarak geliştirmeye devam etmektedir.
Lisans eğitimi boyunca yurt içi ve yurt dışında çeşitli kurumlarda stajlar yaparak mesleki tecrübesini genişletmiştir. Erasmus+ staj programı kapsamında Avrupa’da birçok kurumda staj yapmıştır. Bu deneyimler mesleki gelişimine ve klinik çalışmalarına büyük katkı sağlamıştır. Mezun olduktan sonra özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, özel danışmanlık merkezleri ve otizm merkezlerinde dil, konuşma, iletişim, ses ve yutma bozuklukları yaşayan bireylerle çalışmıştır.
İlayda Gündüz, çocuklardan yetişkinlere kadar her yaştan bireye, bireysel ihtiyaçlarına göre özel terapi planları hazırlamaktadır. Özellikle gecikmiş dil ve konuşma, konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve okul çağı dil bozuklukları, otizm ve spektrum bozukluğuna bağlı iletişim bozuklukları; afazi, apraksi, dizartri ve ses-yutma bozuklukları üzerine, danışanlarının bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş modern terapi yöntemlerini kullanarak terapilerini sürdürmektedir.
Yurt dışı eğitim ve çalışma deneyimi ile birlikte klinik çalışmalarının da ışığında aktif olarak İngilizce olarak seanslarını sürdürmektedir.
Sertifikalar
Türkçe Alternatif ve Destekleyici İletişim Sistemi (TADİS) Uygulayıcısı, Tadis, 2024
Prompt Uygulayıcısı, The PROMPT Institute, 2023
Erken Okuryazarlık Testi (EROT) Uygulayıcısı, Erot, 2024
Yetişkinlerde Kekemelik Terapi Yöntemleri, Stuttering Therapy Resources, 2023
Pediatrik Motor Konuşma Bozukluklarında Terapi Yöntemleri: Çocukluk Çağı Konuşma Apraksisi, X. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, 2019
Transkranial Manyetik Uyarım (TMU) Uygulamalı Giriş, X. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, 2019
Gilliam Otizm Değerlendirme Ölçeği-2 (GOBDO-2TV), Kim Psikoloji, 2018
Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale (ETEÇOM), Kim Psikoloji, 2018
Kongre ve Bildiriler
Tek Taraflı Ses Teli Felci Olan Hastalarda Aspirasyon ve Disfajiyi Değerlendirmede Gugging Yutma Tarama Testi (GUSS)’nin Tanısal Doğruluğunun Belirlenmesi: Pilot Çalışma, VoiceİSTANBUL Uluslararası Katılımlı Her Yönüyle Ses Toplantısı, Sözlü Sunum, 2024
Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde Çalışan Eğitmenlerin Ses Yorgunluk Düzeylerinin Belirlenmesi, VoiceİSTANBUL Uluslararası Katılımlı Her Yönüyle Ses Toplantısı, Poster Sunum, 2024
Genç Yaşlılık ve Orta Yaşlılık Dönemindeki Bireylerin Konuşmada ve Okumada Artikülasyon ve Konuşma Hızlarının İncelenmesi, XI. Uluslararası Katılımlı Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Sözlü Sunum, 2022
Yutma Bozukluklarında Dil ve Konuşma Terapistlerinin Rolüne İlişkin Hekimlerin Farkındalığı, X. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Poster Sunum, 2019
Yayınlar
Genç Yaşlılık ve Orta Yaşlılık Dönemindeki Bireylerin Konuşmada ve Okumada Artikülasyon ve Konuşma Hızlarının İncelenmesi, Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi, 2024.
Tek Taraflı Ses Teli Paralizisi Olan Hastalarda Aspirasyon-Penetrasyon Varlığının Değerlendirilmesi, Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, 2019